10 aug 2017

Mesés elemek 2. – Gomba falu (WIP)

Folytatódik a mesés elemek sorozat. Továbbra is a Corona renderer-t tesztelem, és egy nagyszabású projektet készítek. Ez lesz az összes munkám közül a legkomplexebb, amit valaha készítettem.
Teljesen magával ragadt a The Smurfs Movie látványvilága, az inspirációt onnan merítettem, hogy új mesevilágot hozzak létre.

Kezdem elölről, mert az előző részben lévő táj egy konkrét anyaghoz készült. Elkészítem a jelenet alapjait.
Azt szeretném, ha dimbes-dombos, erdős környezetben, eldugott helyen, egy kis szigeten lennének a gombaházak, víz vegye körül a szigetet.

Felöltöztetem az alap textúrákkal:

Igazítok a részleteken, és a háttérben lévő domboldalon egy kis ösvényt alakítok ki:

Egy-két környezeti elem is bekerül, mint fák és lóherék:

Füvesítem a központi területet, kövek kerülnek a vízbe, egy-két virágszál és növény is bekerül:

Hidat készítek:

Egy közelebbi snitt a részletek megfigyelésére:

Tesztként megnövelem a lóheréket, hogy látszódjanak… túlságosan is látszódnak. Egy-két gombaház is bekerül:

Méretet igazítok, és a gombaházakat szétszórom, szintén teszt miatt:

Közelebbi snitt, szintén tesz miatt:

Fákat helyezek be, és elkezdek a fénnyel játszani:

A fények egészen más hangulatot eredményezhetnek ugyanazon a képen. Míg az előző egy napos, délutáni érzetet keltett, ez a mostani, már késő délutáni, mikor már a nap lassan nyugovóra tér:

Végső kompozíciónak még egy gombaházat készítek, figyelve a részletekre, a nap állását is átállítom.

A jelenet nem tökéletes, még rengeteg munka van vele. A háttérben lebeg egy virág, kamilla, az előtérben nincsenek füvek, a textúrák UV-ja elcsúszik jó pár helyen.
Alapvetően nagyon meg vagyok elégedve a Corona renderer-rel, nagyon szépen és szupergyorsan lehet vele dolgozni. De “több sebből is vérzik”. Ha nagyobb mennyiségben használok üveg felületeket (nem ennél a jelenetnél), apró, pici fehér pöttyöket hagy maga után. Nem tud együttműködni a Cinema 4D-s fűvel (mármint Hair-rel), így eléggé megnehezíti a precíz fű (vagy haj) készítését.

A következő részben egy újabb render motort próbálok ki, és tovább komolyodik a jelenet.

Tasner Péter – Pro4D
 

About Tasner Péter

Tasner Péter - Art Director, Cinema 4D oktató