12 Júl 2017

Mesés elemek – Gombaházak (WIP)

A 3D szerkesztésre mindig úgy gondolok, hogy egy olyan üres terület, amiben világokat lehet teremteni.
Régi kihívásnak álltam neki, régóta szeretnék elkészíteni egy erdei jelentet gombaházakkal. Nem is annyira egyszerű ezt kivitelezni, mint amennyire könnyűnek tűnhet először.

 

Elsőként a Corona Renderer-t választottam render-elő motorként. Tesztnek is jó, hogy milyen végeredményt ad külső területek létrehozása esetén (mert belső térnél, tapasztaltam, hogy gyönyörűen lehet vele dolgozni).
A lóherék után fontos a sűrű aljnövényzet, így egy kis fűvel dúsítom.

 

Jöhet egy kis plusz virág.

 

Kicsit módosítok az elrendezésen és az elemek nagyságán.

 

A 3D terveknél fontos pont az, hogy minél jobban érzékeltessük a változatosságot, a rendezetlenséget, ne legyen séma hatás, túl sok ismétlődés, mert akkor “lebukik” a kép, hogy csak egy számítógépes grafika.
Ezért a füvet más típusú és színű fűvel dúsítom. Kap egy kis hátteret is.

 

A következő a gomba anyagának az elkészítése.

 

Mivel mesebeli jelenetről van szó, ezért nyugodtan elrugaszkodhatok a való életből vett anyagoktól, így a gomba alját vakolt hatástúra készítem.

 

Majd a távolabbi környezet kialakításához kezdek.

Kérdés, kérés esetén nyugodtan írj.

Folytatás következik…!

About Tasner Péter

Tasner Péter - Art Director, Cinema 4D oktató